Elérhetőségek

Telefonszám: +36 1 3826 824
Intézet: Kognitív Idegtudományi és Pszichológiai Intézet
Csoport: Társadalom és Kulturális Pszichológiai Kutatócsoport
Iroda: D4.13B


    Önéletrajz

    Végzettségek, tudományos fokozatok:

    1985 – Pszichológusi végzettség az Eötvös Lóránd Tudományegyetemen

    1990 – Nevelés lélektani szakpszichológusi diploma az Eötvös Lóránd Tudományegyetemen

    1996 – Ph.D. cím a Debreceni Egyetemen

    2001 – Kognitív és viselkedés terápiás képzettség a SOTE Pszichiátriai Klinikán

    2007 – Klinikai szakpszichológusi diploma a Pécsi Egyetemen

    2009-  Habilitáció a Debreceni Egyetemen

    Szakmai tapasztalatok

    1992-  Magyar Tudományos Akadémia Pszichológiai Kutatóintézet tudományos főmunkatárs

    1993-1998  Óraadó tanár a Debreceni Egyetemen

    2000-  Óraadó tanár a posztgraduális szakvizsgás és szakértő képzéseken az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Karán

    2000-  Óraadó tanár a szakpszichológus képzésben képzéseken az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Karán

    2001-2004  Óraadó tanár a Szegedi Egyetemen

    2004- 2007  Óraadó a Semmelweis Egyetem Mentálhigiénés Tanszékének mentálhigiénés szakember képzésében

    2007-  Terapeuta a Napkör Mentálhigiénés Alapítványnál

    2008-  Serdülő és Felnőtt Diszlexia Központ vezetője

    2008-2018  Budapesti Műszaki Főiskola majd Óbudai Egyetem Mérnöktanárképző Központ docense

    2018-  Apor Vilmos Katolikus Főiskola tanára

    Tagságok

    1992-  European Council for High Ability member

    2008-2010  A World Council for Gifted and Talented magyar     képviselője

    2011-  Nemzeti Tehetség Tanács tagja

    2011-  SNI Tehetségeket Segítő Tanács alapítóelnök

    2011-  Informatika Tanárok Tehetségsegítő Tanács elnöke

    2013- Különleges Helyzetű Tehetségek Munkabizottság alapítója

    2013-  International Society for the Interdisciplinary Study  of Symmetry International Advisory Board Member

    Oktatási tevékenység

    Felsőoktatás:
    
    Szegedi Egyetem Pszichológia Tanszék:
    • Tanulási zavarok – nevelés lélektani szakpszichológus szak
    Eötvös Loránd Tudományegyetem PPK:
    • Tehetségfejlesztés pszichológiája - nevelés lélektani szakpszichológus szak
    • Tanulási zavarok - nevelés lélektani szakpszichológus szak
    • Alulteljesítő tehetség - nevelés lélektani szakpszichológus szak
    • Tehetség összetevők - szakértő és szakvizsgára felkészítő tehetségfejlesztési szak
    Eötvös Loránd Tudományegyetem  TOK:
    • Tehetség és kreativitás – MA képzés
    Óbudai Egyetem Mérnöktanárképző Intézete
    • Különleges nevelési igények – mérnök tanár képzés
    • Tehetséggondozás – mérnök tanár képzés
    • Felzárkóztatás és tehetséggondozás – mérnök tanár képzés
    Apor Vilmos Katolikus Főiskola
    • A tehetséges személyiség jellemzői - pedagógus szakvizsga képzés
    • Sajátos pedagógiai, pszichológiai ismereteket és módszereket igénylő személyek, csoportok nevelés-oktatás 1. - pedagógus szakvizsga képzés
    • Tehetséggondozás 2. – MA képzés

    Kutatási témák

    Kutatási területek
    
    Gyarmathy Éva kutatási munkájának fő iránya a különleges helyzetű tehetségek képességeinek és motivációs, attitűdbeli és személyiségbeli jellemzőinek vizsgálata, és ezek alapján történő megfelelő ellátásának kidolgozása.
    A kutatási munka jelenleg több egymáshoz kapcsolódó területet ölel fel.
    1. a tehetség vizsgálatok kérdései,
    2. különleges helyzetű tehetségek, különös tekintettel a tanulási zavarokkal küzdőkre,
    3. diszlexia és többnyelvűség,
    4. hiperaktivitás, tehetség és magatartászavar,
    5. digitális kultúra és a kultúraváltás hatása.
    
    Nemzetközi együttműködés
    
    1999-2002
    University of Surrey, John Everatt, Ian Smythe - International Dyslexia Test
    
    1999-2000
    University of Lancaster, Keith Percy - Lifelong Learning
    
    2000-2006
    
    Román Tudományos Akadémia, Ioan Berar, Cimpian Erika
    • A tehetség különböző fajtáinak megjelenése
    • A tehetségesek személyisége, az autonómia kérdése
    2000-2001
    University of Cambridge, Kenneth O. Turner - Underachievement. International course in underachievement  in Cambridge, 2001.
    
    2000-2002
    University of Surrey, John Everatt, Ian Smythe
    - Multilingualism and dyslexia
    2002-2003
    Román Akadémia, Ioan Berar, Cimpian Erika
    • Magyar-román összehasonlító diszlexia vizsgálatok
    2003-2007
    University of Surrey, UK, John Everatt, Ian Smythe
    • Comparative studies of dyslexia
    • Learning styles and specific learning difficulties
    • Adult dyslexia treatment
    2005-2007
    University of Economics and Business Administration, Department of Small Business and Enterpreneurship, Wien, Österreich. Petra Rietsch
    • Adult dyslexia treatment
    2007
    Kolozsvári Babes-Bólyai Egyetem, Raduly-Zörgő Éva
    • A tanulási zavarok és hiperaktivitás kezelése
    2008-2009
    University of  Newport, UK, Prof Amanda Kirby
    • Treatment of ADHD
    2010 -
    
    University of Urbino, Giovanni Torrisi
    • Diszlexiások idegen nyelv tanulása – összehasonlító vizsgálatok
    • A diszlexia szociális hatásai az ICT terjedésével
    2011 -
    Babes-Bólyai Egyetem, Kolozsvár - Prof. Szamosközi István, dr. Ráduly-Zörgő Éva
    • A tanulási zavarok kezelése a felsőoktatásban
    • Diszlexiások idegen nyelv tanulása különböző nemzetiségi helyzetben.
    • Tehetséggondozás
    • Alulteljesítő tehetségek kurzus
    2012- UNIVERSITAET WIEN  Mr Heinz ENGL, Vice Rector for Research and Career Development - Dyslexia personas
    - Person with dyslexia
    2012- ANIMA SCAN LTD established in ASHDOD - ISRAEL, Mr Semion KERTZMAN, Chief Scientific Officer - Online assessment for adult dyslexics
    - Cognitive profile of adults with dyslexia
    2012- CENTRE FOR EDUCATIONAL TECHNOLOGY in ISRAEL, Gila BEN HAR.
    - Online assessment methods
    
    Európai Uniós pályázatok
    
    RoboBraille Smart Alternate Media HU-2013- Leo-PA-6117
    Nemzetközi együttműködés a RoboBraille és hasonló ingyenes rendszereknek a tanulásban való felhasználására.
    Information and Communication Technologies Collaborative Project
    
    LITERACY: Online Portal for E-learning and Supporting Social Inclusion of People with Dyslexia. 7th Framework programme, Grant Agreement Number 288596 - 2012-2015
    Nemzetközi együttműködésben a diszlexiások online segítő portáljának kifejlesztése és hatékonyságának vizsgálata.
    
    RoboBraille in Education HU-2011-Leo-PA-6018
    Nemzetközi munka a RoboBraille rendszer különböző, így diszlexiás populációkra történő adaptálására.
    
    DYSTEFL - Dyslexia for Teachers of English as a Foreign Language, 518466-LLP-1-2011-1-PL-COMENIUS-CMP
    Nemzetközi közös munka a diszlexiások nyelvtanulásának vizsgálatára, új módszerek kipróbálására.           
    
    ISHEDS – 144878-TEMPUS-1-2008-1-UKTEMPUS-JPGR  
    A projekt címe: Identification and Support in Higher Education for Dyslexic Students
    
    EMBED – Leonardo Programme, 143756-HU-2008-KA4-KA4MP
    A projekt címe: Embedding Dyslexia-Responsive Practices in Lifelong Learning
    
    ICTBell – Leonardo Programme, LLP, Transfer of Innovation 2008-2010
    A projekt címe: Content Integrated Online Business English Language Learning for Adult Dyslexics
    
    ADystrain – Leonardo Programme A/06/B/F/PP-158.327
    A projekt címe: Train the trainers for the Dyslexic Work World
    
    CallDysc – 229647 - CP -1-2006-1- HU – MINERVA – MPP
    A projekt címe: Collaborative Additional Language E-learning for dyslexic Pupils
    
    Include – Leonardo Da Vinci Programme 2005-2007 [UK/05/B/F/PP-162_331]
    A projekt címe: Including dyslexics through European partnership
    
    Dystrain – 1099031-CP-1-2003-UK-MINERVA-M
    A projekt címe: Teaching the dyslexic learner:using computers to learn
    
    Minerva Projekt 101100-CP-1-2002-1-UK-MINERVA-M     
    A projekt címe: Az információs technológia biztosítása és használata európai egyetemi hallgatók részére