Megmérhetjük mobiltelefonnal, hogy mennyi idő alatt tesz meg egy kört a közepén madzagra felfüggesztett és megpörgetett műanyag cső? Igen, meg. És még számos egyéb hasznos mérésre is alkalmas lehet egy okostelefon.

1800 teljesen új tananyag készült el – ez a Geomatech. Minden évfolyamra külön blokkokat hoztak létre, évfolyamokon belül pedig különböző nehézségi fokozatú példákat, hogy a gyengébbek ne maradjanak le, illetve a kiválók se unatkozzanak. Ma arról számoltak be a fejlesztők, hogy további 600 természettudományos példával, kísérlettel egészítik ki a tananyagot.

A projekt során elsődleges, hogy a diákok megszeressék a matematikát és a természettudományokat, hogy az órákon aktívabbak, a tanulás során pedig motiváltabbak, kreatívabbak legyenek. „A Geomatech egyik legfőbb újdonsága az aktív, felfedező tanulás támogatása, a törvényszerűségek tapasztalatra épülő, interaktív felfedeztetése, a matematikai és természettudományos problémamegoldás gyakorlati támogatása” – értékelte idén tavasszal a projektet Csépe Valéria akadémikus, az MTA közoktatási elnöki bizottságának elnöke, aki azt is elmondta, hogy ez a platform természetes közeg a gyerekek számára, hiszen a kütyük világa határozza meg életüket.

A teljes hír itt olvasható.

Megjelent: nol.hu, 2015. szeptember 8.


További megjelenés:

Az okostelefonra költözik a természettudományos tananyag – edupress.hu (2015. szeptember 9.)
Okoseszközökkel a diákok is szívesebben tanulnak – hirado.hu (2015. szeptember 21.)