A Tourette-szindrómában szenvedő emberek könnyebben tanulnak?

A Tourette-szindróma olyan idegrendszeri betegség, amelyre a tikkelés, az akaratlan mozgás és hangadás tartós fennállása jellemző.
Németh Dezső és munkatársai (MTA TTK-ELTE kutatócsoport) a Nemzeti Agykutatási Program keretében azt vizsgálták, hogy a Tourette-szindrómában milyenek a tanulási és memória folyamatok, különös tekintettel az implicit tanulásra. Az implicit tanulás egy nem-tudatos tanulási forma, ami számos automatizált motoros és kognitív készség elsajátítását és feldolgozását segíti elő. Az implicit tanulás működésében fontos szerepet játszanak a bazális ganglionok. A bazális ganglionokban tapasztalt diszfunkciók azonban a szindróma tüneteinek a kialakulásában is felelősek.
Németh Dezső és munkatársai egy számítógépes játék segítségével vizsgálták a szindróma és a az implicit tanulás kapcsolatát. Kimutatták, hogy a vizsgálatba bevont 8-15 év közötti gyerekek közül, a Tourette-szindrómában szenvedők hamarabb és jobban tanultak meg olyan készségeket, amelyek az implicit tanuláshoz kötődnek.
A kutatás eredményeit a Cortex folyóirat közölte, valamint az egyik legnagyobb olvasottságú globális tudományos ismeretterjesztő lap a New Scientist is ismertette.

A kutatás eredményeinek ismeretében olyan új tanítási módszereket lehetne kidolgozni, amelyek elősegíti a Tourette-szindrómában szenvedők tanulását.

fotó: flickr.com

2018-04-13T08:30:35+02:002018. április 12.|Aktuális hírek|

A Tourette-szindróma olyan idegrendszeri betegség, amelyre a tikkelés, az akaratlan mozgás és hangadás tartós fennállása jellemző.
Németh Dezső és munkatársai (MTA TTK-ELTE kutatócsoport) a Nemzeti Agykutatási Program keretében azt vizsgálták, hogy a Tourette-szindrómában milyenek a tanulási és memória folyamatok, különös tekintettel az implicit tanulásra. Az implicit tanulás egy nem-tudatos tanulási forma, ami számos automatizált motoros és kognitív készség elsajátítását és feldolgozását segíti elő. Az implicit tanulás működésében fontos szerepet játszanak a bazális ganglionok. A bazális ganglionokban tapasztalt diszfunkciók azonban a szindróma tüneteinek a kialakulásában is felelősek.
Németh Dezső és munkatársai egy számítógépes játék segítségével vizsgálták a szindróma és a az implicit tanulás kapcsolatát. Kimutatták, hogy a vizsgálatba bevont 8-15 év közötti gyerekek közül, a Tourette-szindrómában szenvedők hamarabb és jobban tanultak meg olyan készségeket, amelyek az implicit tanuláshoz kötődnek.
A kutatás eredményeit a Cortex folyóirat közölte, valamint az egyik legnagyobb olvasottságú globális tudományos ismeretterjesztő lap a New Scientist is ismertette.

A kutatás eredményeinek ismeretében olyan új tanítási módszereket lehetne kidolgozni, amelyek elősegíti a Tourette-szindrómában szenvedők tanulását.

fotó: flickr.com

2018-04-19T13:00:18+02:002018. március 27.|Aktuális hírek|
Go to Top