Elérhetőségek

Telefonszám: +36 1 3826 814
Intézet: Kognitív Idegtudományi és Pszichológiai Intézet
Csoport: Társadalom és Kulturális Pszichológiai Kutatócsoport
Iroda: D4.07.A
Beosztás: kutatócsoport-vezető

    Önéletrajz

    SZEMÉLYES ADATOK

    Név: Dr. Fülöp Márta
    Jelenlegi pozíció (főállás): Tudományos tanácsadó, Csoportvezető

    Munkahely: MTA TTK Kognitív Idegtudományi és Pszichológiai Intézet Társadalom és Kulturális Pszichológiai Csoport 1117 Budapest, Magyar tudósok körútja 2.
    Telefon: +36 1 382 6814
    E-mail: fulop.marta@ttk.mta.hu                                                             

    TANULMÁNYOK

    1980 Eötvös Loránd Tudományegyetem Pszichológus diploma (Oklevél száma: 1356/1980)

    1995 “A versengésre vonatkozó tudományos és implicit elméletek” kandidátusi értekezés, MTA

    1998 Felnőtt Klinikai és Mentálhigiéniai Szakpszichológus, Haynal Imre Egészségtudományi Egyetem

    2001 Pszichoterapeuta Szakvizsga, Országos Szakvizsgabizottság

    2006 Habilitáció. Eötvös Loránd Tudományegyetem

    2009 Egyetemi tanár, Eötvös Loránd Tudományegyetem

    2015 MTA Doktora

    KUTATÓI POZÍCIÓ

    19811983 Tudományos segédmunkatárs
    19831989 Gyermekgondozási segély
    19891992 Tudományos segédmunkatárs
    19921997 Tudományos munkatárs
    1997 – Tudományos főmunkatárs
    2010-2013 Tudományos igazgató
    2013 -2015 Tudományos főmunkatárs
    2015- Tudományos tanácsadó

    DÍJAK, KITÜNTETÉSEK

    1980 Akadémiai Díj, “Személyiségfejlesztő kiscsoportok a művelődési hátrány csökkentésére” című téma keretében írt tanulmányra
    20002003 Széchenyi Professzori Ösztöndíj
    2004 Tiszteletbeli Professzor, Tianjin Normal University, Institute for Psychology, Kína
    2002, 2003, 2004, 2005, 2006 „Legjobb külföldi előadó”, Brunel University, Department of Human Sciences, Cross-Cultural Psychology Master of Science Course, London, UK
    2009 „Legjobb konferencia előadás” Díj (Best Paper Award). The 3rd International Conference on Advanced and Sytematic Research – ECNSI-2009. November 12-14, Zadar, Horvátország.
    2012 Gordon Allport Intergroup Relations Prize, The Society for the Psychological Study of Social Issues (Michelle Gelfand, University of Maryland, USA és munkatársaival közösen)
    2013 Scientific Award of Excellence in Research – ISCTE- University Institute of Lisbon, CIES-IUL, Lisbon, Portugal a Robin Goodwinnel és munkatársaival (2012) közösen publikált tanulmányért
    2013 Sapere Aude Díj, kiemelkedő kutatási tevékenységért, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Pedagógia és Pszichológiai Kar
    2018 Ranschburg Pál Emlékdíj, Magyar Pszichológiai Társaság

    KUTATÁSI TÁMOGATÁS

    1990-1991 MTA Soros Alapítvány, Társadalomtudományi ösztöndíj „A versengés szociálpszichológiája” című kutatásra
    1991-1994 Országos Tudományos Kutatási Alap támogatása”A rivalizáció jelenségének szociálpszichológiai vizsgálata…” című kutatásra
    1993-1994 Országos Tudományos Kutatási Alap támogatása “A magyarországi zsidó identitás szociálpszichológiai sajátosságainak feltárása” című Dr. Erős Ferenccel, (MTA Pszichológiai Intézet) folytatott kutatás 1994-1995 Wilhelm and Martina Lundgrens Scientific Foundation “The Phenomenography of Literary Understanding” című Prof. Ference Martonnal (University of Göteborg, Svédország) és Maj Asplunddal (University of Göteborg, Svédország) folytatott kutatásra
    1995-1996 Országos Kiemelésű Társadalomtudományi Kutatások “A serdülő és ifjú korosztály versengéssel kapcsolatos nézetei a politikai változások tükrében”
    1997-1998 The Magnus Bergwall Foundation “Situated cognition and Learning and the Japanese concepts on learning” prof. Ference Martonnal, Göteborgi Egyetem, Svédország
    1999-2003 Országos Tudományos Kutatási Alap: “ A versengésre vonatkozó nézetek a társadalmi-politikai változások tükrében, kultúrközi összehasonlításban” ( T 029876)
    1999-2002 British Council és Magyar Ösztöndíj Tanács “A vállalkozásra való felkészítés és az állampolgáriság közötti interakció Angliában és Magyarországon” Prof. Alistair Ross, Merryn Hutchins, University of North London és Ian Davis, University of York, valamint Berkics Mihály, MTA Pszichológiai Intézet közreműködésével.
    Projektvezetők: Ian Davies és Fülöp Márta
    2000-2003 Johann Jacobs Foundation “Adolescents and Young Adults Concepts on Competition
    2002-2003 Academic Competition in Hong Kong: Comparative and Developmental Perspectives. Prof. David Watkins-sal. Small Project Funding Program, University of Hong Kong
    2000-2003 Brit Tudományos Akadémia, Magyar Tudományos Akadémia, Szlovén Tudományos Akadémia: Teachers’ professional and personal discourses in the area of competition and cooperation: A comparative study of the UK, Hungary and Slovenia.
    Témavezetők: Dr. Fülöp Márta, Dr. Alistair Ross (Metropolitan University, London) és Marjanca Pergar Kuscer (University of Ljubljana)
    2002-2005 Brit Akadémia: Integrating Migrants across Europe: Optimizing Support Networks for Political, Psychological and Educational Adjustment in Six Western, Central and Eastern European Nations.
    Projektvezető: Robin Goodwin, Brunel University, London
    2002-2005 Megismerési és viselkedési folyamatok időskorban: döntés, versengés, újdonságészlelés és a változó társadalmi körülmények. (NKFP 2002,5/0071)
    Projektvezető: Czigler István
    2003-2004 A versengés és együttműködés mint tanulási motivácó és társas készség az iskolában. Oktatási Minisztérium.
    Projektvezető: Fülöp Márta
    2004-2007 A konstruktív versengés családi és intézményes szocializációja a kisgyerekkortól a fiatal felnőttkorig különös tekintettel a győzelem és vesztés kezelésére. OTKA (T46603).
    Projektvezető: Fülöp Márta
    2004-2007 A versenyképesség egyéni, intézményes és társadalmi determinánsai. NKFP 5/049/2004)
    Projekt vezető: Fülöp Márta
    2007-2009 Social Capital within the Visegrad Context: cooperation and competition seen by the future generation of business people. International Visegrad Fund.
    Projektvezető: Márta Fülöp
    2007-2010 Is citizenship education necessary? Investigation of teachers’ and students’ ideas related to citizenship education. Direction General de Investigacion Cientifica y Tecnica (CSE J2007-64719/EDUC) Projekt vezető: Prof. Alejandra Navarro, Autonomous University of Madrid, Spain
    2009-2013 A szabálytartó és a szabályokat nem betartó versengés személyiségbeli, életkori, szituatív és kulturális meghatározói OTKA (K 77691).
    Projektvezető: Fülöp Márta
    2010-2012 Az együttműködve versengő európai állampolgár TÁMOP – 4.2.1/B-09/1 KMR- 2010-0003.
    Elemi alprojekt vezetője: Fülöp Márta, Fő projekt: Európai Léptekkel aTudásért, ELTE
    2013-2016 „Öregedés a versengő társadalomban: a kockázatvállalást kísérő pszichofiziológiai folyamatok” című OTKA (K 104332) pályázat.
    Projektvezető: Molnár Márk
    2015-2019 The individual, situational and sociocultural determinants of psychologically and somatically healthy competition. OTKA (K-111 789)
    Projektvezető: Fülöp Márta
    2016-2019 Youth Activism, engagement and the development of new civic learning spaces. Leverhulme Foundation. Anglia.
    Projektvezető: Ian Davis, University of York, Anglia

    KÜLFÖLDI ÖSZTÖNDÍJAK, MUNKAMEGHÍVÁSOK

    1992 Prof. Ference Marton meghívására a Göteborgi Egyetem Nevelési és Neveléskutatási Intézetében 1 hónapon át Vendégkutató
    1993 MTA és a Finn Tudományos Akadémia csereegyezménye keretében 1 hónapos finnországi ösztöndíj
    1993 Wenner-Gren Center, Stockholm 1 hónapos vendégkutatói ösztöndíja a prof.Ference Martonnal folytatott közös kutatás elősegítésére
    1994 MTA és a Finn Tudományos Akadémia csereegyezménye keretében 1 hónapos finnországi ösztöndíj
    1994 “Recent Development of Qualitative Research” című 1hónapos nemzetközi workshop, University of Göteborg, Svédország
    1996-1997 Japan Foundation 1 éves kutatói ösztöndíja a “Concepts on Competition in Japan” című kutatásra Tohoku Fukushi University, Department of Psychology and Social Welfare, Sendai, Japan
    1996 MTA és a Finn Tudományos Akadémia csere egyezménye keretében 2 hetes finnországi ösztöndíj
    1997-1998 „Lindzey Fellow” 1 éves kutatói ösztöndíj a Center for Advanced Study in Behavioral Sciences-ben, Stanford, USA
    1999 Az MTA és a Finn Tudományos Akadémia csereegyezménye keretében 2 hetes finnországi ösztöndíj
    2001 Az MTA és a Kínai Tudományos Akadémia csereegyezménye keretében 2 hetes kínai ösztöndíj
    2004 Faculty of Sociology and Social Psychology, Kansai University, Osaka, Japán, vendégprofesszor 5 hónapra
    2004 Az MTA és a Kínai Tudományos Akadémia csereegyezménye keretében 2 hetes kínai ösztöndíj
    2005 Freie Universitet, Berlin, Németország, 1 hetes vendégkutatói meghívás
    2007 Autonomous University of Madrid, Faculty of Developmental Psychology and Education, 2 hetes vendégprofesszori meghívás az spanyol Oktatási Minisztérium „Excellence Programjának” keretében
    2007 1 hét vendégprofesszor, University of Gdansk, Cross-Cultural Psychology Summer School, Lengyelország
    2008 1 hét vendégprofesszor, 2nd Summer School „Appreciating Diversity”, University of Gdansk, Lengyelország
    2008 1 hét vendégoktató Erasmus keretében, Brunel University, London
    2009 1 hét vendégoktató Erasmus keretében, Brunel University, London
    2010 1 hét vendégoktató Erasmus keretében, Brunel University, London
    2010 1 hét vendégoktató Erasmus keretében, University of Rome, La Sapienza, Roma
    2010 Autonomous University of Madrid, Faculty of Developmental Psychology and Education, 10 napos vendégprofesszori meghívás az spanyol Oktatási Minisztérium „Excellence Programjának” keretében
    2011 9 nap vendégoktató Erasmus keretében, University of Gdansk, Lengyelország
    2011 9 nap vendégoktató Erasmus keretében, Autonomous University of Madrid, Spanyolország
    2012 10 nap vendégoktató Erasmus keretében, Brunel University, London
    2012 1 hét vendégoktató Erasmus keretében, University of Rome, La Sapienza, Roma
    2013 10 nap vendégoktató Erasmus keretében, Brunel University, London
    2013 1 hónap vendégoktató, University of International Business and Economics, Peking, Kína
    2014 4 hét vendégoktató (március/október) S. Toraighyrov State University, Pavlodar, Kazahsztán
    2014 8 nap vendégoktató Erasmus keretében Faculty of Pychology, University of Vienna, Ausztria
    2014 1 hónap vendégoktató, University of International Business and Economics, Peking, Kína
    2015 10 nap vendégoktató Erasmus keretében, Brunel University, London
    2015 2 hét vendégoktató, University of International Business and Economics, Peking, Kína
    2016 5 nap vendégoktató Erasmus keretében, Brunel University, London
    2016 2 hét vendégoktató, University of International Business and Economics, Peking, Kína
    2017 5 nap vendégoktató Erasmus keretében, Brunel University, London
    2017 5 nap vendégoktató Erasmus keretében, University of Vienna, Bécs
    2017 2 hét vendégoktató, University of International Business and Economics, Peking, Kína
    2018 2 hét vendégoktató, University of International Business and Economics, Peking, Kína

    KÜLFÖLDI PARTNERREL FOLYTATOTT KÖZÖS KUTATÁS

    1993-1995 “Az irodalmi megértés fenomenográfiája” című közös kutatás prof. Ference Martonnal a Göteborgi Egyetem Nevelési és Nevelési Kutatások Intézetének professzorával
    1993- 1995 “Anyák versengése” címû közös kutatás a Turkui Egyetem, Finnország, személyiséglélektan professzorával, Pirrko Niemele-vel
    1993-1995 “Tanárok felfogása a versengésrôl” című közös kutatás a Joensuui Egyetem, Finnország nevelési professzorával Anna Raija Nummenmaaval
    1997-1998 “Situated cognition and the Japanese concept on learning” prof. Ference Martonnal a Göteborgi Egyetem Nevelési és Nevelési Kutatások Intézetének professzorával
    2000-2002 British Council és Magyar Ösztöndíj Tanács “A vállalkozásra Való felkészítés és az állampolgáriság közötti interakció Angliában és Magyarországon” Prof. Alistair Ross, Merryn Hutchins, University of North London és Ian Davis, University of York, valamint Berkics Mihály, MTA Pszichológiai Intézet közreműködésével
    2000-től Prof. Barry Schneiderrel, Department of Psychology, University of Ottawa, Kanada: Kanadai és magyar egyetemi hallgatók versengéssel kapcsolatos nézetei
    2000-től Prof. Michael Bond, Chinese University of Hong Kong, Department of Psychology és prof. Kwok Leung-gal, City University of Hong Kong, Department of Psychology:A szociális axiómák és a versengéssel kapcsolatos nézetek kapcsolata
    2000-től Prof. Sharon Reimel Carrasquel-lel, Department of Psychology, University of Simon Bolivar, Venezuela: A szociális axiómák és a társadalmi tapasztalatok összefüggése magyarok és venezuelaiak között.
    2000-2002 Xie Xiao-Fei, Department of Psychology, Beijing University, Kína Megosztás és együttműködés kínai és magyar óvodások között
    2002-2003 Darja Kobal, Department of Psychology, University of Ljubljana, A versengés és az önbecsülés összefüggése
    2001-2003 Prof. David Watkins, University of Hong Kong: Hong-kongi és magyar diákok nézetei a versengésről
    2001-2002 Michele Gelfand, University of Maryland, USA. Cultural tightness and loseness
    2002-2003 Prof. Murari Regmi, Department of Psychology, Tribhuvan University, Kathmandu, Nepal. Nepalese students concepts on competition.
    2002-2004 Christine Roland-Levy (Renee Descartes University, Paris): “A gazdasági versengéssel kapcsolatos attitűdök magyar és francia középiskolások körében”; Fülöp Márta (MTA Pszichológiai Intézet) vezetésével
    2002-2003 Prof. Shoji Tsuchida-val (Kansai Univeristy, Osaka, Japan) Japán és magyar diákok versengésre vonatkozó asszociációi: a versengés jelentése a két kultúrában
    2004-2005 Prof. Kan Zhang és Yiner Ya (Institute for Psychology, Chinese Academy of Sciences) A gazdasági versengéssel kapcsolatos attitűdök magyar és kínai középiskolások körében
    2003-2004 Prof. Monika Sieverding, Freie Universitet, Berlin, Németország „A versengésre vonatkozó nézetek német-magyar összehasonlításban” valamint „ Az ideális férfira vonatkozó nemi sztereotípiák” német magyar összehasonlításban.
    2004-2005 Prof. David Matsumoto (San Francisco University, USA) „Az érzelemnyílvánítások jelentősége különböző kulturákban
    2004-2005 Prof. Anna Laura Comunian (University of Padova, Olaszország) „Az erkölcsi nézetek összefüggése a megküzdéssel különböző kultúrákban
    2004 Prof. Xuejun Bai és Shi Fengyan, Tianjin Normal University, Kína: A gazdasági versengés percepciója kínai egyetemisták között
    2004 Anne Marie van Den Dries, Katho Business School, Brugge, Belgium A gazdasági versengés percepciója flamand egyetemisták között
    2006 Ilya Garber, Department of Economic Sociology, Saratov State Socio- Economic University, Russia
    2008 – Representation of citizenship: a British-Hungarian comparison. Prof. Ian Davis-szel, University of York, UK
    2008 – Motivated Identity Construction in Cultural Context, prof. Vivian Vignoles, University of Sussex, UK
    2009- Families across cultures, James Georgas, University of Athens, Greece
    2009- Self-concept and social comparison: cross-cultural comparison between Japanese and Hungarian, Prof. Susumu Yamaguchi, University of Tokyo, Japan
    2012- Shame and Guilt through a Cross-cultural Lens. Prof. Johnny Fontaine, Ghent University, Belgium., Prof. Klaus Scherer, chair for Emotion Psychology, University of Geneva, Dr. Mia Silfver-Kuhalampi, University of Helsinki, Finland
    2013- Analysis of cultural differences in social perception of intelligence and honesty of smiling and non-‐smiling individuals. Kuba Krys. Institute of Psychology, Polish Academy of Sciences
    2014- Psychology on the street. Prof. Michele Gelfand, University of Maryland, USA
    2015- Body image, appearance and self-presentation in the workplace, Prof. Silvana Greco, Freie Universitet Berlin, Germany
    2015- Consumer Culture Values, Identity Processes, Mindfulness, and Well-being. Dr. Helga Dittmar, Dr. Vivian Vignoles, University of Sussex, UK
    2018 Moral Foundations on Immigration Attitudes in the U.S., U.K., and Hungary. Leda Nath, UW-Whitewater (U.S.A.), Nick Pedriana, UW-Whitewater, (U.S.A.), Christopher Gifford, University of Huddersfield (U.K.), Jim McAuley, University of Huddersfield (U.K.)

    KLINIKAI KÉPZETTSÉG

    1986-1992 Pszichoanalitikus jelölt
    1991-tól Pszichodráma pszichoterapeuta, Magyar Pszichodráma Egyesület
    1992-től Részvételi jogú pszichoanalitikus jelölt, Magyar Pszichoanalitikus Egyesület
    1997 Klinikai és Mentálhigiénés szakpszichológus. Országos Szakvizsga Bizottság.
    2001 Pszichoterapeuta szakvizsga. Országos Szakvizsga Bizottság.
    2011 Pszichoanalitikusan Orientált Pszichoterapeuta cím. Magyar Pszichoanalitikus Egyesület  

    KLINIKAI TEVÉKENYSÉG

    19891990 Klinikai gyakorlat, OORI Tündérhegyi Pszichoterápiás Osztály
    19941996 Pszichoterápia, KÚT Pszichoterápiás Rendelô

    EGYÉB ELKÖTELEZETTSÉGEK

    Korábbi elkötelezettségek:
    19891991 Pszichoanalitikus Jelöltek Magyarországi Körének titkára
    19891991 Országos Tudományos Kutatási Alap szakmai albizottságának tagja
    19911995 Pszichoanalitikus Jelöltek Magyarországi Körének elnöke
    19992000 Children’s Identitiy and Citizenship for Europe, SOCRATES Network 11-18 éves korosztályon belül folytatott kutatások nemzetközi bizottságának tagja
    20002002 Children’s Identitiy and Citizenship for Europe, SOCRATES Network 11-18 éves korosztályon belül folytatott kutatások nemzetközi bizottságának elnöke
    20002002 Magyar Pszichológiai Társaság elnökségi tag
    20032006 Children’s Identitiy and Citizenship for Europe, SOCRATES Network European Citizenship Masters Degree Curriculum Development
    20002003 Magyar Pedagógia szerkesztőbizottsági tag
    20042005 Policy Advisory Committee of the International Association of Cross-Cultural Psychology, bizottsági tag
    20002014 Children’s Identitiy and Citizenship for Europe, SOCRATES Academic Network elnökségi tag,
    20002008 Magyar Pszichológiai Társaság, Szociálpszichológiai Szekció Elnöke
    20002008 Magyar Pszichológiai Társaság vezetőségi tag
    20032009 Tudományetikai Bizottság, MTA Pszichológiai Kutatóintézet, elnök
    20062008 International Association for Cross-Cultural Psychology, vezetőségi tag
    20052011 Children’s Identitiy and Citizenship for Europe, SOCRATES Academic Network. Research in Citizenship Education and Training for Research Students Strand, elnök
    2005-2015 Pszichológia folyóirat szerkesztőbizottsági tag
    2006-2015 Magyar Pszichológiai Szemle szerkesztőbizottsági tag
    2007-2011 European Network for the Study of Globalisation (ENG) alapítótag
    2007- 2012 International Children and Communication Congress and International Children’s Film Festival and Congress, tudományos tanácsadó testület és tudományos bizottság tagja
    2008-2012 International Association for Cross-Cultural Psychology, Főtitkár helyettes
    2008-2012 Akadémiai Kutatóhelyek Tanácsa, Társadalom-, Közgazdaság és Humántudományi Bizottság, Tag.
    2008-2012 Harry and Pola Triandis Doctoral Dissertation Award Committee, Elnök
    20092012 COST (Cooperation in Science and Technology) ACTION IS0801Cyberbullying: coping with negative and enhancing positive uses of new technologies, in relationships in educational settings, Vezetőségi Tag
    2009-2017 Egyesített Pszichológiai Kutatásetikai Bizottság. Bizottsági tag.
    2010-2010 Egyesített Pszichológiai Kutatásetikai Bizottság. Elnök.
    2011-2013 Országos Tudományos Kutatási Alap, Pedagógiai Pszichológiai Albizottság, Bizottság tagja
    2011-2014 European Centre for Research in Identity and Citizenship igazgatója a Children’s Identity and Citizenship in Europe Socrates Academic Network-ön belül
    2012-2015 MTA Akadémiai Kutatóintézeti Tanács Társadalom-, Gazdaság- és Humántudományi Szakbizottság, Elnök
    2012-2016 International Association for Cross-Cultural Psychology, vezetőségi tag, Európa képviselője
    2013-2017 ISCH COST Action IS1210 Appearance Matters: Tackling the Physical and Psychosocial Consequences of Dissatisfaction with Appearance, az Management Committee tag, Education Working Group elnöke
    2014-2017 Children’s Identity and Citizenship in Europe, Jean Monnet Network, vezetőségi tag
    2015-2017 ELTE Etikai Bizottság, tag

    Jelenleg:
    Hazai és nemzetközi folyóirat szerkesztő/szerkesztőbizottsági tag
    2015-2020 Magyar Pszichológiai Szemle, főszerkesztő
    2015-től Magyar Pedagógia, szerkesztőbizottság
    2004–től Citizenship Teaching and Learning, szerkesztőbizottsági tag, társzerkesztő
    2004–től European Psychologist, szerkesztőbizottsági tag
    2009-től Napredak (Pedagógiai Elméleti és Gyakorlati Folyóirat, Zágráb) szerkesztőbizottsági tag
    2010-től Citizenship, Social and Economics Education. A Szerkesztőbizottság Tagja
    2011-től International Perspectives in Psychology: Research, Practice, & Consultation. A Szerkesztőbizottság tagja
    2013-tól Journal of Social Science Education, szerkesztőbizottsági tag
    2013-tól Current Issues in Personality Psychology, a szerkesztőbizottság tagja
    Hazai és nemzetközi szakmai bizottságok/szervezetek vezetősége
    Hazai
    2007-től Tudományos Etikai Bizottság, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Pedagógiai és Pszichológiai Fakultás, tag
    2014-től ELTE PPK Kari Etikai Bizottság elnöke
    2011-2020 Magyar Tudományosság Külföldön MTA Elnöki Bizottság, Domus Kuratórium, tag
    2011-től MTA Pszichológiai Bizottság, tag
    2013-tól Pécsi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar Doktori és Habilitációs Bizottság, külső tag
    2013-tól Magyar Pszichológiai Társaság Efpa (European Federation of Psychologists) képviselője, Nemzetközi ügyek titkára
    2013-tól Magyar Pszichológiai Társaság, elnökségi tag
    2016-2019 Országos Tudományos Kutatási Alap, Pedagógiai Pszichológiai Albizottság, Bizottság elnöke
    2016-2019 Nem-akadémikus MTA Közgyűlési tag
    Nemzetközi
    2008-tól Children’s Identity and Citizenship: European Association. Kutatási és Publikációs Titkár
    2011-től International Society for the Study of Behavioral Development, Regionális képviselő
    2016-2020 International Association for Cross-Cultural Psychology, Főtitkár

    SZAKMAI TÁRSASÁGOK TAGSÁGA

    Korábbi:

     Pszichológus Kamara
     Magyar Pszichodráma Egyesület
     Ferenczi Sándor Társaság
     Pszichoanalitikus Jelöltek Magyarországi Köre
     European Association for Research on Learning and Instruction
     International Psychoanalitical Studies Organization
     European Association for Research on Adolescence
     European Association for Japanese Studies
     European Association of Developmental Psychology

    Jelenlegi:

    • Magyar Pszichológai Társaság
    • Magyar Pszichoanalitikus Egyesület
    • International Society for Study of Behavioral Development
    • Association for Psychological Science 2011-től
    • Children’s Identity and Citizenship European Association
    • International Association for Cross-Cultural Psychology
    • Internaional Association of Applied Psychology

    KONFERENCIA-SZERVEZÉS

    2000

    • 6th Fenno-Hungarian Conference főszervezője, Szegedi Tudományegyetem, Pszichológia Tanszék, Április 14-16

    2002

    • Magyar Pszichológiai Társaság Országos Nagygyűlése, Programbizottság és Tudományos Bizottság tagja, május 30-június 3, Szeged
    • Children’s Identity and Citizenship for Europe 4th Conference, Budapest május 15-18, a helyi szervezőbizottság elnöke, a tudományos bizottság tagja

    2003

    • Europe of many cultures. Fifth European Conference of the Children’s Identity and Citizenship for Europe, Braga, Portugal. 2003 május 8-11. A Tudományos Bizottság tagja.
    • International Association of Cross-Cultural Psychology VIth Regional Congress, Budapest, Július 12-16. A konferencia elnöke, a Szervezőbizottság tagja, a Tudományos Bizottság elnöke

    2004

    • Sixth European Conference of the Children’s Identity and Citizenship for Europe, Krakkó, Lengyelország, május 17-20 A Tudományos Bizottság tagja.

    2005

    • International Association for Cross Cultural Psychology VIIth Regional Congress, San Sebastian, Spanyolország, Július 12-16. A konferencia tudományos bizottságának tagja
    • Seventh European Congress of the Children’s Identity and Citizenship for Europe, Ljubljana, Szlovénia, Május 19-21 A konferencia tudományos bizottságának a tagja

    2006

    • New Researchers for the New Europe, First International Research Student Conference and Doctoral Student Workshop, Riga, Lettország, Május 24-25. A konferencia elnöke.
    • Eighth European Conference of the CiCe Erasmus Thematic Network Children’s Identity and Citizenship in Europe. Citizens of Europe and the World: Teaching European and Global Citizenship, Latvijas Universitate, Riga, Lettország, Május 25- 27. A konferencia tudományos bizottságának tagja.

    2007

    • Children’s Identity and Citizenship in the Visegrád Context. Presov University, Szlovákia, Április 25-27. A konferencia tudományos bizottságának tagja.
    • Ninth European Conference of the CiCe Erasmus Thematic Network. Citizenship Education in Society. Université Paul-Valery Montpellier, Franciaország. Május 23-24. A konferencia tudományos bizottságának tagja.
    • New Research for the New Europe, Second International Research Student Conference and Doctoral Student Workshop, Université Paul-Valery Montpellier, Franciaország. Május 23-24. A konferencia elnöke.

    2008

    • New Research for the New Europe, Third International Research Student Conference and Doctoral Student Workshop, University of Istanbul, Istanbul, Törökország, Május 24-25. A konferencia elnöke.
    • 10th European Conference of Children’s Identity and Citizenship in Europe. May 29-31, Istanbul, Törökország. A konferencia tudományos bizottságának tagja
    • 19th International Congress for Cross-Cultural Psychology, International University, Bremen, Július 27-31, Németország A konferencia tudományos bizottságának tagja

    2009

    • New Research for the New Europe, Fourth International Research Student Conference and Doctoral Student Workshop, Malmö University, Malmö, Sweden, Május 20-21. A konferencia elnöke.
    • 11th European Conference of Children’s Identity and Citizenship in Europe. Malmö University, Malmö, Sweden, Május 21-23. A konferencia tudományos bizottságának tagja

    2010

    • International Symposium on Women’s Education in Turkey and Japan for Social Development’ Canakkale Oneksiz Mart University, Turkey. October 6-8, 2010. A tudományos bizottság tagja
    • New Research for the New Europe, Fifth International Research Student Conference and Doctoral Student Workshop, Universitat Autonoma de Barcelona, Barcelona, Spain, Május 20-21. A konferencia elnöke.
    • 12th European Conference of Children’s Identity and Citizenship in Europe. Universitat Autonoma de Barcelona, Barcelona, Spain, Május 20-21. A konferencia elnöke.

    2011

    • 13th European Conference of Children’s Identity and Citizenship Regional Conference ’Global Citizenship’ 18 January, 2011, Coimbra, Portugal. A konferencia tudományos bizottságának a tagja
    • 6th Conference on Woman in Culture. University of Gdansk, Lengyelország. Március 8. A konferencia tudományos bizottságának tagja.
    • International Association of Cross-Cultural Psychology, Istanbul, Turkey June 30-July 2010, A konferencia tudományos bizottságának tagja
    • Magyar Pszichológiai Társaság XX. Jubileumi Nagygyűlés, Budapest, 2011. május 25- 27.A konferencia tudományos bizottságának a tagja
    • 3rd South European and Mediterranean Citizenship Education Conference. Patras, Greece, May 6-8, 2011. A konferencia tudományos bizottságának tagja
    • 13th Conference of the Children’s Identity and Citizenship in Europe Network, június 9-11, Dublin, Írország. A konferencia tudományos bizottságának a tagja
    • New Researchers for the New Europe, Sixth International Research Student Conference and Doctoral Student Workshop, június 8-9, Dublin, Írország, A konferencia elnöke.

    2012

    • 14th Annual CiCe Network Conference, Creating Communities: Local, national, global. University of York, York, UK. 2012. May 24-26. A konferencia tudományos bizottságának a tagja
    • CiCe Seventh Annual Research Student Conference. University of York, York, UK. 2012. May 23-24. A konferencia elnöke.
    • Magyar Pszichológiai Társaság Magyar Pszichológiai Társaság XXI. Országos Nagygyűlés. Szombathely, május 30-június 1. A konferencia tudományos bizottságának a tagja

    2013

    • CiCe Eights Annual Research Student Conference. Június 12-14, 2013, Lisszabon, Portugália. A konferencia elnöke.
    • 15th Annual CiCe Network Conference, Identities and citizenship education: Controversy, crisis and challenges, Június 14-16, 2013, Lisszabon, Portugália. A konferencia tudományos bizottságának a tagja
    • ISSBD Regional Workshop on “Interpersonal dynamics in childhood and adolecence” Budapest, Hungary, September 12 – 14, 2013
    • Magyar Pszichológiai Társaság XXII. Nagygyűlése. Budapest A konferencia tudományos bizottságának a tagja

    2014

    • Magyar Pszichológiai Társaság XXIII. Nagygyűlése. Marosvásárhely. Május 14-18, 2014, A konferencia tudományos bizottságának a tagja
    • The International Association of Cognitive Education and Psychology (IACEP), Budapest, Június 19-20, 2013. A konferencia tudományos bizottságának tagja.
    • CiCe Nineth Annual Research Student Summer School and Conference. Június10- 12, 2014, University of Warmia and Mazury, Olsztyn, Poland . A Nyári Egyetem és a
      konferencia elnöke
    • 16th Annual CiCe Network Conference, Innovative Practice and Research Trends in Identity, Citizenship and Education, Június 12-14, 2014, University of Warmia and Mazury, Olsztyn, Poland . A konferencia tudományos bizottságának a tagja

    2015

    • Magyar Pszichológiai Társaság XXIV. Nagygyűlése. Eger. Május 28-30, 2015, A konferencia tudományos bizottságának a tagja
    • Appearance Matters International Symposium COST-Action, 2015, április 13-14, Budapest, konferencia fő szervezője. European Congress of Psychology, , Milan, Italy, July 7-10, 2015, tudományos bizottság tagja
    • Children’s Identity and Citizenship in Europe: European Association (CiCeA) and Jean Monnet Cice Network Conference, September 3-4, Corinth, Görögország. Konferencia tudományos bizottságának tagja.

    2016

    • Magyar Pszichológiai Társaság XXV. Nagygyűlése. Budapest. Június 2-4, 2016, A konferencia tudományos bizottságának a tagja
    • 7th International Congress of Psychologists of Slovenia: Applied Neuropsychology: Between Small and Big Networks, 2015 September 19-21, Crnja Gora, Slovenia. Konferencia tudományos bizottságának a tagja
    • Children’s Identity and Citizenship in Europe: European Association (CiCeA) and Jean Monnet Cice Network Conference, June 14-16, Madrid, Spanyolország. Konferencia tudományos bizottságának tagja.
    • Children’s Identity and Citizenship in Europe: European Association (CiCeA) and Jean Monnet Cice Network 1st Research Student Conference. June 16-18, Madrid, Spanyolország. A konferencia elnöke

    2017

    • Children’s Identity and Citizenship in Europe: European Association (CiCeA) and Jean Monnet Cice Network Conference, University College VIVES, June 7-9, Brugge, Belgium, a konferencia tudományos bizottságának tagja.
    • Children’s Identity and Citizenship in Europe: European Association (CiCeA) and Jean Monnet Cice Network 2nd Research Student Conference. University College VIVES, June 7-9, Brugge, Belgium. A konferencia elnöke
    • 9th European Regional Conference of the International Association of Cross Cultural Psychology, Július 16-19, 2017, Varsó, Lengyelország, a konferencia tudományos bizottságának tagja

    2018

    • 20th Annual Children’s Identity and Citizenship European Association and 2nd Joint CitizED Association Conference Citizenship & Identity in a ‘Post-Truth’ World, Warsaw, Poland May 10-12, 2018, tudományos bizottság tagja
    • Second International Conference: Healthier Societies Fostering Healthy Organizations: A cross-cultural perspective. Florence, Italy, August 30-September
      1, 2018, a tudományos bizottság tagja

    2020

    • International Congress of Psychology, 2020, Prague, Czech Republic, member of the International Advisory Board

    MEGHÍVOTT SZIMPÓZIUM

    2006
    Meghívott Szimpózium “Perception of competition and perception of economic competition in cross-cultural perspective” Economic Psychology Division, 26th International Congress of Applied Psychology, July 16-21, Athens, Görögország.
    2008
    Meghívott szimpózium. „Competition across psychological disciplines and cultures” XXIX International Congress of Psychology, Berlin, Németország, Július 20-25.
    2015
    Meghívott szimpózium „Towards a bio-psycho-social-cultural model of competition” European Congress of Psychology, Milan, Italy, July 7-10, 2015
    2017
    Meghívott szimpózium „Widening the Boundaries of Knowledge on Human Behavior: The Cultural Perspective” International Convention of Psychological Science, Vienna, March 22-26, 2017
    2018
    Meghívott szimpózium: “Different components of well-being in the workplace: a cross-cultural perspective”, Second International Conference, Healthier societies fostering healthy organizations: Cross- cultural perspectives, University of Florence, August 30-31, September 1, 2018
    2020
    Meghívott szimpózium „Competition and Psychological and Somatic Health”, Invited Symposium, International Congress of Psychology, 2020, Prague, Czech Republic

    PLENÁRIS ELŐADÁS HAZAI KONFERENCIÁN

    Fülöp, M. (2008) Verseny a társadalomban – verseny az iskolában. VII. Nevelésügyi Kongresszus. Budapest. Augusztus 25-28.
    Fülöp, M. (2010) Tanulási motiváció és versengés: barátok vagy ellenségek? VIII. Pedagógiai Értékelési Konferencia. Szeged. Április 16-17.
    Fülöp, M. (2010) A versengés mint a társas élet egyik alapjelensége: mitől függ, hogy épít vagy rombol, hogy boldoggá tesz vagy boldogtalanná? „Mérei Előadás” Magyar Pszichológiai Társaság Nagygyűlése, Pécs, május 27-29.
    Fülöp, M. (2015). A sikerrel/győzelemmel és a kudarccal/vesztéssel való megküzdés pszichológiája és pedagógiája. TANI-TANI Konferencia. Miskolci Egyetem, Miskolc, január 30.
    Fülöp, M. (2017). A motiváló iskola. A Pszichológia Napja 2017. Digitális Tanulás és Tanítás Workshop MTA-DE Idegen Nyelvi Oktatási Kutatócsoport és Magyar Pszichológiai Társaság.
    Fülöp, M. (2018) Versengés és pszichés és szomatikus egészség: mítoszok és kutatási eredmények – Mérei Ferenc emlékelőadás (Ranschburg Pál emlékérem) Magyar Pszichológiai Társaság XXVII. Országos Tudományos Nagygyűlése Budapest, 2018. május 31-június 2. Pázmány Péter Katolikus Egyetem.

    PLENÁRIS (KEYNOTE) ELŐADÁS NEMZETKÖZI KONFERENCIÁN

    1. Fülöp, M. (2000) Different Mentalities – obstacle or benefit? AEGEE: Go East? Chances and Consequences of the EU enlargement. Passau május 26-28, Németország.
    2. Fülöp, M. (2003) Different mentalities. The cultural aspects of EU enlargement. Europe of many cultures. Fifth European Conference of the Children’s Identity and Citizenship for Europe. Braga. Portugal. 2003. május 8-11.
    3. Fülöp, M. (2004) Competitiveness in Cultural Focus. 68th Conference of the Japanese Psychological Association, Osaka, Japan, Szeptember 12-14.
    4. Fülöp, M. (2006) Does competition contribute to happiness or ruins it? Nyitóelőadás a „Man and happiness” Vth Congress of the Slovenian Psychological Association. November 8-11, Ljubljana, Szlovenia.
    5. Fülöp, M. (2007) European representation of citizenship: the case of England and Hungary. Children’s Identity and Citizenship in the Visegrád Context. Presov University, Szlovákia, Április 25-27.
    6. Fülöp, M. (2008) Gender and competition from cross-cultural perspective – is competition a male trait? International Conference on Woman and Culture – Masculinity and Femininity in the Process of Social Changes. March 6, Sopot, Lengyelország
    7. Fülöp, M. (2008) Happy and unhappy competitors: what makes the difference? 4th European Congress of Positive Psychology, July 1-4, Opatija, Croatia. P.11.
    8. Fülöp, M. (2009) Women, men and love – psychotherapeutical perspective. Women in Culture. Women, Men and Love. International Conference. March 4, 2009. University of Gdansk, Lengyelország
    9. Fülöp, M. (2009) Citizenship in cross-cultural perspective. International Symposium on Democracy and Democracy Education in Europe. Június 11-12, Canakkale Onsekiz Mart University, Turkey
    10. Fülöp, M. (2009) The cultural construction of competition. Identite, lien social et interculturalite. Fete de la Science. November 16-22, Universite de Reims, Champagne-Ardenne. Franciaország. P. 3.
    11. Fülöp, M. (2009). Competition or cooperation. Conference on the 150. Anniversary of Napredak. Croatian Educational Association. Opatija, Croatia, Szeptember 28-30. p. 4.
    12. Fülöp, M. (2011) Gender and competition in cross-cultural perspective. Plenáris előadás. 6th Conference. Woman in Culture. University of Gdansk, Lengyelország. Március 8. p. 9.
    13. Fülöp, M. (2012) Being female and competitive in Japan. Plenáris előadás a Women’s Education in Turkey and Japan for Social Development International Panel. Március 2. Canakkale Onsekiz Mart University, Törökország.
    14. Fülöp, M. (2012) Contested issues around competition: questions and possible answers. XXX International Congress of Psychology, 22-27 July, Cape Town, South Africa
    15. Fülöp, M. (2013) Growing up in a competitive world as a boy and as a girl: universal challenges and culturally different responses. XXII. Annual Conference of Developmental Psychology: Social Context of Development from Childhood to Adulthood. May 27-29, 2013. University of Gdansk, Poland
    16. Fülöp, M. (2014) The psychology of competition in different contexts: economics, education, psychotherapy. 28th International Congress of Applied Psychology, 8-13, July, Paris, France
    17. Fülöp, M. (2014) How to cope with winning and losing? 23nd Biennial Meeting of the International Society for the Study of Behavioural Development, 8-12, July, Shanghaj, Kína
    18. Fülöp, M. (2014) The cultural construction of competition. 22nd Congress of the International Association of Cross-Cultural Psychology, July 14-18, 2014, Reims, Franciaország
    19. Fülöp, M. (2014) Talented young people and competition. 14th International Conference of the European Council of High Ability, September 17-20, 2014, Ljubljana, Szlovénia
    20. Fülöp, M. (2015). How to reach the summit in the competitive world? Plenáris előadás, Spectrum of Education 4th Conference, Istanbul, Turkey, 2015 április 25-26
    21. Fülöp, M. (2015) Growing up in a competitive world: developmental challenges and threats. 17th European Congress of Developmental Psychology, September 8-12, 2015, Braga, Portugal
    22. Fülöp, M. (2015) Do contests and competition enrich or ruin the life of highly gifted? Second Conference in Memory of Itzhak Parnas neurobiologist, The art and craft of science education: challenges in an ever-changing world, October 8-9, 2015, Hebrew University of Jerusalem, Israel
    23. Fülöp, M. (2016) Growing up in a competitive world: threats and challenges. International Conference on Youth Affairs, March 25-26, Kanya Maha Vidyalaya College, Jalandhar, Punjab, India
    24. Fülöp, M. (2016) Educating the Cooperative Competitive Citizen. Plenáris előadás. 11th International Balkan Education and Science Congress 12th to 14th October 2016, Porec, Horváthország
    25. Fülöp, M. (2017) How to become motivationally gifted? Plenáris előadás. International Congress on Skill Development in Education. Kanya Maha Vidyalaya College, Jalandar, Punjab, India. March 17-18, 2017.
    26. Fülöp, M. (2017) Is it good or bad to be competitive? International Seminar of Psychology Celebrating the 100th Anniversary of Pontifica Universidad Catolica del Peru. Április 26-27, 2017, Lima, Peru
    27. Fülöp, M. (2018). Anywheres and Someheres in the Hungarian Society. V. International Research Conference “Culture in Society, Between Groups and Across Generations”. April 12-13, 2018.Moscow, National Research University Higher School of Economics.
    28. Fülöp, M. (2018). The Psychology of Peak Performance: threat or challenge? 2nd Sports and Innovation International Conference. Május 9-10, 2018. Testnevelési Egyetem. Budapest.
    29. Fülöp, M. (2018). Three decades of youth activism in a post-socialist context: the Hungarian case. 20th Annual Children’s Identity and Citizenship European Association and 2nd Joint CitizED Association Conference. Citizenship & Identity in a ‘Post-Truth’ World, Warsaw, Poland May 10-12, 2018
    30. Fülöp, M. (2018) Competition: A Favorable Or An Evil Phenomenon? 19th International Congress of Applied Psychology, Montreal, Canada June 26-30, 2018

    MEGHÍVOTT ELŐADÓ KÜLFÖLDÖN

    1992
    University of Tampere, Department of Psychology, Finland
     University of Jyvaskyla, Department of Education, Finland
    1993
    University of Goteborg, Institute for Education and Educational Research, Sweden
     Psychodrama Akademie, Stockholm, Sweden
    1994
     University of Goteborg, Institute for Education and Educational Research, Sweden
    1995
     University of Turku, Department of Psychology, Finland
     University of Vasa, Department of Psychology and Education, Finland
     University of Joensuu, Department of Education, Finland
     University of Goteborg, Institute for Education and Educational Research, Sweden
     Music Academy, Goteborg. Sweden
     University of Copenhagen, Department of Clinical Psychology, Denmark
    1996
     Tohoku Fukushi University, Department of Psychology and Social Welfare, Japan
     Fukuoka Medical University, Department of Psychiatry, Japan
     Hiroshima Mental Health Center, Japan
    1997
     Ph.D. course on psychodarama, University of Joensuu, Finland
    1998
     Stanford University, School of Education, USA
     University of Michigan, Ann Arbor, USA
     San Francisco Jung Institute, USA
    1999
     South China Normal University, Department of Psychology, Guanghzou, China
     University of Hong Kong, Department of Education, Hong Kong
     Imperial College, London
     Roehampton Institute, Department of Psychology, London
    2000
     University of Ljubljana, Department of Japanese Studies, Slovenia
     Ph.D. course on psychodrama, University of Joensuu, Finland
     University of Passau, Germany, AEGEE Conference keynote speaker
     Brunel University, Department of Human Sciences, London, UK
     University of Liverpool, Liverpool, UK
    2001
     University of Minnesota, Life Course Center, USA
     University of Hong Kong, Department of Psychology, Hong Kong, China
     Chinese Academy of Sciences, Institute for Psychology, Beijing, China
     University of Peking, Department of Psychology, China
    2002
     Simon Bolivar University, Institute for the Studies on Knowledge, Caracas, Venezuela
     Brunel University, Department of Human Sciences, London, UK
     Ontario Institute for Studies in Education, Univeristy of Toronto, Toronto, Canada
     University of Tokyo, Department of Social Psychology, Tokyo, Japan
     Osaka University of Foreign Studies, Osaka, Japan
     Miyagi Clinical Psychological Association, Sendai, Japan
     University of Ljubljana, Department of Education, Ljubljana, Slovenia
    2003
     Brunel University. Department of Human Sciences. London. UK.
    2004
     Queens University, Integrated Learning Center, Kingston, Canada
     Brunel University. Department of Human Sciences. London. UK.
     Tokyo University, Graduate School of Education and Faculty of Social Psychology, Japan
     Kansai University, Faculty of Sociology and Social Psychology, Osaka, Japan
     Japanese Psychological Association, Osaka, Japan – főelőadó
     Saitama Medical University, Saitama, Japan
    2005
     Brunel University, Department of Human Sciences, London, Anglia (január)
     University of Lund, Department of Psychology, Svédország
     University of Goteborg, Institute for Education and Educational Research, Svédország
     Freie Universitet, Berlin, Németország
     Brunel University, Department of Human Sciences, London, Anglia (december)
    2006
     Brunel University, Department of Human Sciences, London, Anglia
     University of Reims, Economic Psychology Doctoral School, Reims, Franciaország
     Gazdaságpszichológia kétnapos workshop tiszteletbeli meghívott előadója
     Vth Congress of the Slovenian Psychological Association, Ljubljana, Szlovénia – konferencia megnyitó elődás
     University of Primorska, Faculty of Education, Koper, Szlovénia
    2007
     Brunel University, Department of Human Sciences, London, Anglia
     Universidad Autonoma de Madrid, Faculty of Developmental Pychology and Education, Madrid, Spanyolország
     University of Gdansk, „Appreciating Diversity” Cross-Cultural Psychology Summer School, Lengyelország
     University of Malta, Faculty of Education, Malta
    2008
     Brunel University, Department of Human Sciences, London, Anglia
     University of Rome, La Sapienza, Department of Psychology, Olaszország
     Autonomous University of Madrid, Faculty of Education, Doctoral School. Spanyolország
     University of Gdansk, „Appreciating Diversity” Cross-Cultural Psychology Summer School, Lengyelország
     University of Zagreb, Faculty of Teacher Training, Croatia
     Niedersachsisches Institut für frühlindliche Bildung und Entwicklung, Osnabruck, Germany
    2009
     Brunel University, Department of Human Sciences, London, Anglia
     University of Ljubljana, Faculty of Education, Szlovénia
     Canakkale Onsekiz Mart University, Faculty of Education, Törökország
     Universite de Reims Champagne-Ardenne, Department of Psychology, France
    2010
     Brunel University, Department of Human Sciences, London, Anglia
     University of Sussex, School of Psychology, Anglia
     University of Roma, La Sapineza, Faculty of Psychology, Olaszország
     Autonomous University of Madrid, Faculty of Education and Developmental Psychology, Spanyolország
     University of New South-Wales, School of Psychology, Sidney, Ausztrália
     Levinsky College, Tel Aviv, Israel
    2011
     University of Gdansk, Faculty of Social Sciences, Institute for Psychology, Lengyelország
     American Corner, Gdansk, Lengyelország
     Autonomous University of Madrid, Faculty of Education and Developmental Psychology, Spanyolország
    2012
     Canakkale Onsekiz Mart University,, Faculty of Education, Törökország
     Brunel University, Department of Human Sciences, London, Anglia
     Autonomous University of Madrid, Faculty of Education and Developmental Psychology, Spanyolország
     University of Roma, La Sapienza, Faculty of Medicine and Psychology, Olaszország
     University of South Africa, Graduate School of Business Leadership, Midrand, Dél-Afrika
    2013
     University of Vienna, Faculty of Psychology, Ausztria
     Brunel University, Department of Human Sciences, London, Anglia
     London School of Economics and Political Science, London, Anglia
    2014
     University of Vienna, Faculty of Psychology, Ausztria
     Lady Irwin College, University of Delhi, India
    2015
     Brunel University, Department of Human Sciences, London, Anglia
     University of Veracruz, Faculty of Psychology, Xalapa, Mexico
    2016
     Brunel University, Department of Human Sciences, London, Anglia
     University of Osaka, Osaka, Japan
     University of Ljubljana, Faculty of Chemistry, Slovenia
    2017
     Brunel University, Department of Human Sciences, London, Anglia
     University of Vienna, Faculty of Psychology, Ausztria
     Boston College, School of Psychology, Boston, USA
    2018
     University of Baltimore, Division of Applied Behavioral Sciences, Baltimore. USA

    Összesen 98 alkalommal meghívott előadó (tartósabb külföldi oktatást és nyári egyeteket leszámítva) külföldi egyetemen, kutatóintézetben, összesen 113 előadást tartva 23 országban.

    FOLYÓIRAT „REVIEWER”

    (azokon kívül, ahol szerkesztőbizottsági tag)

     Magyar Pedagógia
     Alkalmazott Pszichológia
     Journal of Cross-Cultural Psychology
     Journal of Cultural and Evolutionary Psychology
     Personal Relationships
     International Journal of Early Childhood
     Scandinavian Journal of Educational Research
     International Journal of Psychology
     South African Journal of Psychology
     International Review of Education

    Oktatási tevékenység

    Jelenlegi pozíció (félállás): Egyetemi tanár, kutatócsoport vezető

    Munkahely: Eötvös Loránd Tudományegyetem, Pedagógiai és Pszichológiai Fakultás, Pszichológiai Intézet, Társas interakció: Versengés és Együttműködés Kutatócsoport
    Címe: Budapest, 1064 Izabella utca 46.
    Telefon: (1) 461-2600

    Korábbi oktatási tevékenységek

    19811982 Alkalmazott szociálpszichológia, meghívott elôadó, Kossuth Lajos Tudományegyetem, Debrecen
    1991 A versengés pszichológiája, speciál kollégium, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Bölcsészettudományi kar, Pszichológia Szak
    1991 A versengés pszichológiája, speciál kollégium és Neveléslélektan előadás, meghívott előadó, József Attila Tudományegyetem, Szeged
    1991 Interjú technika, meghívott elôadó, ELTE Szociálpolitika szak
    19941995 John Wesley Metodista Lelkészképzô Fôiskola Tündérhegyi Levelező Szociális Munkás Képző tagozata, Fejlődéslélektan és Szociálpszichológi1991ELTE “Szociális reprezentáció és kommunikáció” című doktori kurzus
    1991 Fejlődéslélektan előadás és gyakorlat, meghívott előadó, József Attila Tudományegyetem, Pszichológia Tanszék, Szeged
    19961997 The Theory and Practice of Psychodrama, Tohoku Fukushi
    University, Department of Psychology, Sendai, Japán
    19972000 Félállású egyetemi docens, József Attila Tudományegyetem, Pszichológia Tanszék, Szeged
    20002003 Széchenyi Professzori Ösztöndíjas, Szegedi Tudományegyetem, Pszichológia Tanszék
    Oktatott tárgyak: Szociálpszichológia, Versengés pszichológiája, Kulturális pszichológia
    20022003 Szociál és Szervezetlélektani Tanszéki Csoport vezetője, Szociálpszichológia Szakirány megalapítása Szegedi Tudományegyetem, Pszichológia Tanszék
    20032005 ELTE Pedagógiai Pszichológiai Fakultás. Társadalom és Neveléstudományi Tanszék. Tudományos Főmunkatárs
    20042009 University of San Francisco, San Francisco, USA, Budapesti Tagozat meghívott előadó „Culture and Personal Values”
    20052006 ELTE Pedagógiai Pszichológiai Fakultás. Társadalom és Neveléstudományi Tanszék. Egyetemi docens
    20062009 ELTE Pedagógiai Pszichológiai Fakultás. Társadalom és Neveléstudományi Tanszék. Habilitált egyetemi docens
    20032011 Szegedi Tudományegyetem, Közgazdaságtudományi Fakultás, óraadó
    2009től ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Fakultás. Pszichológiai Intézet Egyetemi tanár

    DOKTORI KÉPZÉSBEN VALÓ RÉSZVÉTEL

    1997 Introduction to Psychodrama, Ph.D. workshop, University of Joensuu, Finnország
    19982004 ELTE Neveléstudományi Tanszék Doktori Iskolája Izraeli Ph.D. program
    19992014 ELTE Pszichológiai Intézet Doktori Iskola, témavezető
    1999től Pécsi Tudományegyetem, Pszichológiai Intézet Doktori Iskolája
    2014től ELTE Pszichológiai Intézet Doktori Iskola, Alap és Alkalmazott Szociálpszichológiai Modul vezetője

    MEGHÍVOTT VENDÉGPROFESSZOR KÜLFÖLDI DOKTORI ISKOLÁBAN

    2006 Workshop on Economic Psychology, “Perception of competition in the business world”, Université Champagne-Ardenne, Reims, Franciaország
    2007 Citizenship in Europe, Doctoral Program: Desarrollo Psicológico, Aprendizaje y Educación, University Autonoma de Madrid, Spanyolország
    2008 Citizenship in Europe, Doctoral Program: Desarrollo Psicológico, Aprendizaje y Educación, University Autonoma de Madrid, Spanyolország
    2008 University of Rome ’La Sapienza” , Faculty of Psychology, Citizenship Doctoral Programme
    2008 University of Zagreb, Doctoral School of the Faculty of Teacher Training
    2009 Canakkale Onsekiz Mart University, Doctoral School of Educational Studies, Faculty of Education, Törökország
    2010 Citizenship in Europe, Doctoral Program: Desarrollo Psicológico, Aprendizaje y Educación, University Autonoma de Madrid, Spanyolország
    2010 University of Rome ’La Sapienza” , Faculty of Psychology, Citizenship Doctoral Programme
    2011 Citizenship in Europe, Doctoral Program: Desarrollo Psicológico, Aprendizaje y Educación, University Autonoma de Madrid, Spanyolország

    MEGVÉDETT PH.D. DOLGOZATOK TÉMAVEZETŐJE

    • Zehava Toren: The reproduction of class structure through artwork in Israeli Kindergartens, 2000, Budapest, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Neveléstudományi Tanszék
    • Ilana Bluma Navon: The Developmental Failure in the Interaction between Cognition and Affectivity in Adolescence, 2001, Budapest, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Neveléstudományi Tanszék
    • Yaffa Shabat: Factors which influence social adjustment of blind and visually impaired children in integrative frameworks in Israel. 2002 Eötvös Loránd Tudományegyetem, Neveléstudományi Tanszék
    • Adi Shulkin: The effect of the ability to synchronise regular beat to the kinaesthetic system, on the improvement of learning abilities. 2002. Eötvös Loránd Tudományegyetem, Neveléstudományi Tanszék
    • Sarit Segal: Epistemic authority of adolescent girls and psychological effectiveness of aerobic fitness. 2002. Eötvös Loránd Tudományegyetem, Neveléstudományi Tanszék
    • Dafna Hammer-Budnaro: Improving the chances of success among adolescents at risk of scholastic failure: an intervention program. 2003. Eötvös Loránd Tudományegyetem, Neveléstudományi Tanszék
    • Yosef Hezy: Opposition, anger and aggression among Ethiopean immigrant youth. 2003. Eötvös Loránd Tudományegyetem, Neveléstudományi Tanszék
    • Israel Azaria: Factors predicting success in achievement tasks in school 2003. Eötvös Loránd Tudományegyetem, Neveléstudományi Tanszék
    • Shelly Nordheim: Social integration between student with special needs and ordinary students. 2003. Eötvös Loránd Tudományegyetem, Neveléstudományi Tanszék
    • Racheli Cohen 2003. Eötvös Loránd Tudományegyetem, Neveléstudományi Tanszék
    • Hissy Abramovsky 2004. Enhancing ego-mastery through music therapy of primary enuresis-balancing restraint and flowing Eötvös Loránd Tudományegyetem, Neveléstudományi Tanszék
    • Berkics Mihály (2010) A társadalmi viszonyok és a társadalomban zajló versengés igazságosságának az észlelése , Eötvös Loránd Tudományegyetem, Pszichológiai Doktori Iskola
    • Orosz Gábor: (2010) Social Representation of competition, fraud, and academic cheating of French and Hungarian Citizens. ELTE Pszichológiai Doktori Iskola és Ecole Doctorale SHS, Université de Reims, Champagne-Ardenne
    • Sándor Mónika (2010) A versengés, a győzelem és a vesztés fogalma kisiskolás korban, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Pszichológiai Doktori Iskola
    • Sebestyén Nóra (2016): A perfekcionizmus, a tanulmányi motiváció, az attribúciós folyamat, a versengés és a pszichológiai jól-lét kapcsolatának vizsgálata magyar és kínai diákok között. Eötvös Loránd Tudományegyetem Pszichológiai Doktori Iskola
    • Nagy Tamás (2016) A versengést és győzelmet kísérő pozitív stressz pszichofiziológiája Eötvös Loránd Tudományegyetem Pszichológiai Doktori Iskola

    KONZULENSI TEVÉKENYSÉG

    1992-1995 Tréning konzulens, Nemzetközi Bankárképző Központ, Budapest
    19972001 Kutatási konzulens, Nemzetközi Üzleti Főiskola, Budapest
    2001 Felkért szakértő, European Science Foundation, “Integrating Immigrants into their new societies” Exploratory Workshop
    2003 Felkért szakértő: Miniszterelnöki Hivatal, ENSZ Bűn- és Drogmegelőzési Főosztály „ A Tisztább Közéletért” Oktatás, humán fejlesztés, közvélemény-kutatás szakértői munkacsoport tagja
    20042005 Konzulens a Center for Social Development and Education, University of Massachusetts, Boston, Special Olympics Regional Collaborating Center
    20092010 European Science Foundation, COST (Cooperation in Science and Technology), értékelő szakértő
    2013 FP7-PEOPLE-2013-IIEF, Marie-Curie, értékelő szakértő
    2015 H2020-MSCA-INTERNATIONAL TRAINIING NETWORKS-2015, Marie Skłodowska-Curie Work Programme, értékelő szakértő
    2015 H2020-YOUNGSOCIETY-2015, értékelő szakértő
    2015 European Science Foundation COST (Cooperation in Science and Technology) -Action Open Call 2015, értékelő szakértő
    2016 H2020-MSCA-INTERNATIONAL TRAINIING NETWORKS-
    2016, Marie Skłodowska-Curie Work Programme, expert evaluator
    2016 International Society for the Study of Behavioral Development, Distinguished Scientific Award Committee, tag
    2016 Slovenian Research Agency, remote reviewer, 2016 public call
    2017 Slovenian Research Agency, remote reviewer, 2017 public call
    2017 International Society for the Study of Behavioral Development, Distinguished Scientific Award Committee, tag
    2018 International Society for the Study of Behavioral Development, Distinguished Scientific Award Committee, tag
    2018 H2020-MSCA-ITN-2018, Marie Skłodowska-Curie Work Programme, expert evaluator

    Publikációs lista

    Publikációs lista