„olyan lesz a jövő, mint amilyen a ma iskolája”- Szent-Györgyi Albert

Miként tehető érdekessé, érthetővé és maradandóvá az iskolában átadott tudás?
Mely oktatási módszertani területek igényelnek további kutatásokat?
Milyen módon támogathatják a tehetséges diákok fejlődését a már bevált nemzetközi gyakorlatok és a tudományos eredményekre építő új módszertanok?

A pályázatot bemutatja: Lovász László, a Magyar Tudományos Akadémia elnöke Csépe Valéria, akadémikus, az MTA Közoktatási Elnöki Bizottságának elnöke, Nemes László Norbert, a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Kodály Zoltán Intézetének igazgatója.

A pályázati kiírás az mta.hu oldalon érhető el:

Szakmódszertani pályázat pályázati felhívás a szakmódszertan tudományos megalapozását és megújítását segítő interdiszciplináris kutatások támogatására

Megjelent: MTA; 2014. október 15.

http://mta.hu/mta_hirei/az-iskolai-tanulast-segito-modszerek-kutatasat-tamogatja-az-mta-135189/

Megjelent: MTA; 2014. október 16.

További megjelenések:

Kodály Zoltán kerestetik, nol.hu; 2014.10.16.

„Tanítsuk meg tanulni a tanulni vágyókat”

Most a Magyar Tudományos Akadémia egy kutatási koncepciót hozott nyilvánosságra „Tanítsuk meg tanulni a tanulni vágyókat” címmel. Erre a pályázatra 50 millió forint áll rendelkezésre az Akadémia saját forrásából, egy-egy pályázó ötmillió forintot nyerhet el a keretből. A műsorvezető Prof. Dr. Csépe Valéria pszichológus-kutató professzorral, egyetemi tanárral, a Magyar Tudományos Akadémia Természettudományi Kutatóközpont Agyi Képalkotó Központjának vezetőjével beszélget.

Lánchíd Rádió; 2014.október 17-09:34 (hossza: 10 perc)

 

A zeneoktatás is megújításra szorul

A telefonnál Nemes László Norbert, a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Kodály Zoltán Intézetének igazgatója, akivel annak kapcsán beszélget a műsorvezető, hogy az Intézet is részt kíván venni a Magyar Tudományos Akadémia szakmódszertani pályázatán.

Lánchíd Rádió; 2014. október 17-09:44 (hossza: 11 perc)

 

Hagyományra építik az újításokat

A tanulást segítő módszerek kutatását támogatja a tudományos akadémia. A tanórákon alkalmazott eredményes oktatási módszerek elemzésének és új eljárások fejlesztésének előkészítése céljából juthatnak támogatáshoz kutatócsoportok a Magyar Tudományos Akadémia (MTA) minap meghirdetett pályázatán. A keret összege ötvenmillió forint, a pályázóknak saját forrást nem szükséges biztosítaniuk. Újabb projektbe fogott a MTA, ezúttal a tanórákon alkalmazott eredményes oktatási módszerek elemzésének, valamint új eljárások fejlesztésének előkészítése céljából hirdetett pályázatot.  A beadott anyagokat a MTA elnöke, Lovász László által felkért kuratórium bírálja majd el december elején.

A teljes hír itt olvasható:

http://magyarhirlap.hu/cikk/7754/Hagyomanyra_epitik_az_ujitasokat

Megjelent: Lázin Miklós András; Magyar Hírlap; 2014. október 18.

 

Pályázat az iskolai tanulást segítő módszerek kutatására (2014. október 17; 10:20; InfoRádió

 

Az oktatás módszertanának tudományos kutatását kívánja segíteni az MTA

Egy Szent-Györgyi Albert idézetet választották mottóul a szervezők annak a pályázatnak a bemutatásához, amelyet az oktatás módszertanának tudományos kutatását kívánja segíteni a Magyar Tudományos Akadémia. Az idézet pedig így hangzik: „Olyan lesz a jövő, mint amilyen a ma iskolája”. Riport hallható Lovász Lászlóval, a Magyar Tudományos Akadémia elnökével.

Kossuth Rádió; 2014. október 19-14:09 (hossza: 6 perc))

 

„Olyan lesz a jövő, mint amilyen a ma iskolája” Szent-Györgyi Albert idézete szellemében a Magyar Tudományos Akadémia az iskolai tanulást segítő módszerek kutatását támogatja.

(2014. október 18) szabadidomagazin.hu

 

MTA pályázati kiírás: A Magyar Tudományos Akadémia az iskolai tanulást segítő módszerek kutatását támogatja (2014. október 19) euroastra.hu