Világszerte nagy port kavart a folyóírást a nemzeti alaptantervből kiiktató finn oktatáspolitikai reform, noha a tengerentúlon akadnak kontinensnyi országok, ahol már évekkel ezelőtt hasonló döntéseket hoztak. A sokszor érvek helyett személyes élményekre építő csörtékben elsikkadni látszanak az utóbbi évek kutatási eredményei.

„A folyóírás tanítását a gépírás fontossága miatt mellőzni vágyók ezzel az erővel azt is mondhatnák, hogy az autók elterjedtté válása miatt felesleges megtanulni járni” – válaszolja a folyóírást az abakusszal való számoláshoz hasonlítók érveire Csépe Valéria neurokognitív fejlődéssel foglalkozó pszichológusprofesszor, a Magyar Tudományos Akadémia Természettudományi Kutatóközpont, Agyi Képalkotó Központjának csoportvezetője.

A teljes hír itt olvasható.

Megjelent: origo.hu, 2015. szeptember 8.